System.Net.WebException: Сбой запроса с состоянием HTTP 404: Not Found. в System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.ReadResponse(SoapClientMessage message, WebResponse response, Stream responseStream, Boolean asyncCall) в System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) в EduServ.DataProcess.AddViewing(Int32 OrgId, Int32 Type, String ID, Int32 PageNum, String IP, String URL, String Refer) в c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\root\e04f9611\e2b8c6e0\App_WebReferences.e2kibjas.0.cs:строка 76 в MyUserControl.SaveView(PageType Type, String ID, Int32 PageNum) в e:\WWW\edu.cap.ru\App_Code\MyUserControl.cs:строка 126 Литературное чтение на чувашском языке / МБОУ «СОШ №30» г. Чебоксары / Портал образования ЧР
Версия для слабовидящих
Обычная версия сайта
  Размер шрифта:   Цветовая схема:   Изображения:

Эта версия сайта устарела. Перейти на новый сайт»»»

СВЕДЕНИЯ ОБ ОРГАНИЗАЦИИ
Основные сведения
Структура и органы управления
Документы
Образование
Образовательные стандарты
Руководство. Педагогический состав
Материально-техническое обеспечение и оснащенность образовательного процесса
Финансово-хозяйственная деятельность
Платные образовательные услуги
Стипендии и иные виды материальной поддержки
Вакантные места для приема (перевода) обучающихся
Доступная среда
Международное сотрудничество
-----------------------------
История школы
Музей 324-ой Верхнеднепровской Краснознаменной стрелковой дивизии
Вузы России
ДиМО" Радуга"
Достижения
Педагог - психолог
Правила безопасного поведения на железнодорожном транспорте
Предоставление льгот в 2020-2021 учебном году
Рабочие программы 11 класса
Родителям
Сайты классов
Сайты учителей
Социально-психологическая служба
Социально-психологическое тестирование
Get Adobe Flash player
Литературное чтение на чувашском языке

                         Ум.н ёнлантарни?

Литература вулав программине Т=ван ч\лхе программине т.пе хурса хат.рлен.: ч=ваш шкул\н 1-1У клас\сем валли (М.К.Волков, Л.П.Сергеев, Т.В.Артемьева, О.И.Печников, Р.Н.Петрова, Д.С.Филиппова. – Шупашкар: Ч=ваш Республикин в\ренъ институч\н издательстви, 2008. 7 с.). Кунс=р пуёне 1-м\ш класра литература вулав\н урок\сенче ус= курма  ятарл= в\рентъ комплекч\ хат\рлесе пичетлесе к=ларн=: «П\ч\кё\ п\рч\н» 1-м\шпе 2-м\ш в\ренъ к\некисем (автор\сем: Т.В.Артемьева, О.И.Печников); «П\ч\кё\ п\рч\пе» \ёлемелли 1-м\шпе 2-м\ш \ё тетрач\сем (автор\сем: Т.В.Артемьева, О.И.Печников); «Литература вулав\н урок\сем. 1 класс» меслетл\х с\н\в\сем (автор\сем: Т.В.Артемьева, О.И.Печников).      Программ=ра пал=ртн= т=р=х, «литература вулав\ пуёлам=ш шкул=н чи пыс=к ик\ т\ллевне п\рл\хл\н татса пама май парать: п\ррем\ш\нчен, вулама тата к\некене юратма х=н=хтарать, икк\м\ш\нчен, литература хайлавне =нланма тата унпа \ёле в\рентет». Литература вулав\ - техник=лл= вулавран илемл\ с=мах т\нчине куёмалли ёул-й\р? Меслетё\сем  в=л пуёлам=ш шкулта  т\п гуманитари предмеч\ пулнине, предмет=н харкам задачисене татса панипе п\рлех ытти предметсен ачан гуманитари аталан=в\пе ёых=нн=  п\рл\хл\ задач=сене те тимлемеллине пал=ртаёё\. Ку в=л чи малтан  шкул ачин харкамл=хне, ун=н =славл= пултарул=хне, к=м=л-сипетпе иле- мл\х  туй=м\сене аталантарассипе ёых=нн=.

 

Предметён п.т.м.шле характеристики

Пуёлам=ш классенче «литература вулав\» предмет=н п\лтер\ш\ уйр=мах пыс=к, м\нш\н тесен ш=пах ёак в=х=талла этем\н =с-хак=лпа к=м=л-сипет пахал=х\сем, \ё-х\л т\с\сем ник\сленеёё\, психик=н ытти м\н-пур функций\сем ёир\пленсе аталанма пуёлаёё\.

 Нумай вулани, вуланине итлени ачан =с-т=нне ёив\члетет.  В=л в\ренъре кирл\ =слайсене =н=ёл=рах алла илсе пырать. Илемл\ литератур=на чуна хывасси =спа к=на мар, сис\м-туй=м урл= та пулса пырать. Ёав=нпа илемл\ хайлавсемпе паллаштарни ачан к=м=л-сипет тата илемл\х туй=м\сене (тараватл=х, сав=нса киленни, т\л\нни, сап=рл=х т.ыт.те.) аталантармалли  паха услови те пулса т=рать.

 

В.рент\ предмеч.н в.рент\ план.нчи вырён.

Ё\н\ в\рентъ стандартне п=х=нса, 1-м\ш класра литература вулавне в\рентме пал=ртн= сехетсене эрнере ёапларах пайламалла:  литература вулав\н урок\сем – 1. Пур. вара  в.рен\ =ул. Хушшинче –33 урок?

Литература вулав.н   пахалёх ориентир.сем?

Пуёлам=ш классенче «литература вулав\» предмет=н п\лтер\ш\ уйр=мах пыс=к, м\нш\н тесен ш=пах ёак в=х=талла этем\н =с-хак=лпа к=м=л-сипет пахал=х\сем, \ё-х\л т\с\сем ник\сленеёё\, психик=н ытти м\н-пур функций\сем ёир\пленсе аталанма пуёлаёё\.

        Нумай вулани, вуланине итлени ачан =с-т=нне ёив\члетет.  В=л в\ренъре кирл\ =слайсене =н=ёл=рах алла илсе пырать. Илемл\ литератур=на чуна хывасси =спа к=на мар, сис\м-туй=м урл= та пулса пырать. Ёав=нпа илемл\ хайлавсемпе паллаштарни ачан к=м=л-сипет тата илемл\х туй=м\сене (тараватл=х, сав=нса киленни, т\л\нни, сап=рл=х т.ыт.те.) аталантармалли  паха услови те пулса т=рать.

В.рентессин пулас результач.сем.

Предмет=н п\рл\хл\ результач\сем:

      - в\ренекенсем  =с-т=н т\л\ш\нчен аталанса пыни;

      - пуплев \ё-х\л\н  пур т\с\сене те  алла илсе малалла ёив\члетни;

      - ятарл= =нлавсемпе терминсен  п\лтер\шне уё=мласа =са хывма  х=н=хса пыни;

      - ачасен =слав пултарул=х\ аталанни;

      - в\ренъ =слай-х=н=х=в\сем й\ркеленме пуёлани

      Предмет=н харкамл=х результач\сем:

      - в\ренекенсен  социалл= тата к=м=л- сипет опыч\  пуянланни;

      - т=ван хал=х тата кърш\ хал=хсен культурине хисеплеме, пуринпе те  тъс\мл\ те ёураёулл= пулма х=н=хса пыни;

      - ачасем ёит\нсен м\н-пур  этемл\х\н литература пуянл=хне =нланма, хисеплеме, унпа киленме в\ренсе пыни;

      - вулав хат\р\сем урл= ачасен  чун\нче гражданл=хпа патриотл=х, ёынл=х, тив\ёл\хпе явапл=х туй=м\сем  аталанса пыма пуёлани, пурн=ёра лай=ххипе яп=ххине, ыррипе усаллине  чухлама в\ренсе пыни.

        Предмет=н ятарл= результач\сем:

       - ачасен х=йсен ъс\мне тив\ётерекен литература хайлав\сене итлес-вулас к=м=л\ амаланни;

       - кал=п=ш\пе пыс=ках мар, ансат сюжетпа интриг=лл=, т\рл\ жанрл= илемл\ хайлавсене т=нласа е вуласа =нланма, туйса илме в\ренсе пыни;

       - илемл\ хайлав ёинчен п\т\м\шле =нланни. Проза тата поэзи хайлав\сен х=й ев\рл\хне туйма в\ренни;

       - литература жанр\сем ёинчен  п\т\м\шле =нлан=в\ тар=нланса пыни;

       - илемл\ хайлавпа \ёлемелли пуёлам=ш х=н=хусем кал=планни, хайлавсен содержанине  =са хывмалли  тата ас=мламалли мелсене в\ренсе пыни;

       - ача х=й те хайлав \ёне яв=ёма с\мленни;

       - с=мах искусствипе киленме  в\ренсе пыни;

       - литература п\л\в\н  ансат =нлав\семпе паллашни.

 

В.рент\н т.п содержаний.? /ё шалаш\

Й\ркелемелли =нлану-=слайсем (компетенцисем).

     «Хайлав» тата «илемл\ хайлав» =нлавсене уё=млани. Ансат, ачасен ъс\мне тив\ёл\ илемл\ хайлавсене итлесси-т=нласси, йыш=насси (восприятие). Хайлав автор\. Хайлава итлен\ май х=йсен м\нле к=м=л-туй=м ёуралнине с=насси.

       Итлев карти.

       «П\ч\кё\ п\рч\ри»(1-м\ш к\неке) к\неке «Шкула каяр-ха в\ренме» пайра с\нн\ хайлавсем.

       Кирл\ хат\рсем. «П\ч\кё\ п\рч\» литература вулав\н 1-м\ш к\неки (3-8 стр.). 1-м\ш номерл\ \ё тетрач\ (1 стр.)

       2 тапх=р. Хал=х с=махл=х\. Вак жанрсем. Юмахсем.

    Предмет=н пайр=м задачисем:

   - илемл\ хайлавсене йыш=нма, итлеме-=нланма малалла х=н=хтарасси;

   - «хал=х с=махл=х\», «ача-п=ча с=махл=х\» =нлавсене уё=мласси;

   - ч\нъ-йыхрав  юррисемпе паллаштарасси; в\сене м\нле т\ллевпе каланине пал=ртасси, м\нле й\ркеленине с=наттарасси;

   - шутлав с=ввисемпе паллаштарасси, в\сем тахёан аван пулса кайнине =нлантарасси;

   - тупмалли юмахсемпе паллаштарасси, в\сен х=йев\рл\хне, тыт=мне с=наттарасси;

   - илемл\ хайлав мел\семпе (танлаштару, с=патлантару) паллаштарасси, в\сене  тупмалли юмахсемпе с=наттарасси; тупмалли юмахсем хайлан= чухне ёак мелсемпе ус= курма в\рентесси;

   - «юмах» жанр=н х=йев\рл\хне   =нлантарма пуёласси; юмах логикипе сюжетне с=наттарасси. Юмах тыт=м\н х=ш-п\р  в=ртт=нл=х\сене уё=млатма пул=шасси. Ч\нъ-йыхрав юррисем. Авал в\сем й=ла-й\ркене тытса пырассипе ёых=нн= хайлавсем пулни (ёут ёантал=ка, пул=мсемпе япаласене ыйтаёё\, й=л=наёё\, ък\тлеёё\).

    Ч\нъ-йыхрав юррисен й\ркелен\в\ (ч\нъ, ък\тлени-ыйтни-й=л=нни, тав тума пулни). Хайлавсене  в\сен тыт=м\пе й\ркелен\вне кура ушк=нласси: м\н тума ък\тлеёё\ (кайма, килме т.ыт.те) м\н пама пулаёё\.

   Ачасем х=йсем, т\сл\хрен, х\л часрах кайт=р, ёу часрах ёитт\р тесе ък\тлесе ч\нъ-йыхрав юррисем хайлама пултарни.

    Шутлав с=ввисем. Хайлавсен х=йев\рл\х\: м\н тума кирли (ертъёине, х=валакана пал=ртма т.ыт.те); сюжет тата композици  («сик тух», «мана тыт» т.ыт.с=махсемпе в\ёленни); пытар=нч=к с=махсем, шутлав пурри (п\р\,ир\,вир\...)

Х=в=рткалар=шсене м\нле каламалли. Малтан васкамас=р калама пуёлаёё\ те х=в=ртрах та х=в=ртрах, кашни сасса уё=мл=, сывл=ш ёав=рса  ямас=р каламалла. Харкам т\лл\н х=в=рткалар=шсем хайлама х=тланни.

      Тупмалли юмахсем. Жанр х=й ев\рл\хне =нланни (в\сене ахаль к=на итлемелле мар, тупс=мне тупмалла). Ачасем х=йсем те тупмалли юмах =слама пултарни.

С=в=ласа тата проз=лл= хайлавсем. Литература хайлав\. Ун=н яч\. Шътл\ хайлавсем.

Раздел теми,

сехет шучĕ

п/п

Урок теми

Кăмăл-сипете

аталантарасси

Универсаллă

вĕренÿ

ĕç-хĕлĕсем

Предмет

ăшĕнчи

пĕлÿ, хăнăху

Ачасен ĕç-хĕлĕ

Хушма

материал

 

Кирл. хат.рсем

№ п/п

Кирл. хат.рсем яч.сем

1

Т=ван ч\лхе программи: ч=ваш шкул\н 1-1У клас\сем валли (М.К.Волков, Л.П.Сергеев, Т.В.Артемьева, О.И.Печников, Р.Н.Петрова, Д.С.Филиппова. – Шупашкар: Ч=ваш Республикин в\ренъ институч\н издательстви, 2008. 7 с.)

 

 

2

 

3

 

4

В.рент\ к.неки

«П\ч\кё\ п\рч\н» 1-м\шпе 2-м\ш в\ренъ к\некисем (автор\сем: Т.В.Артемьева, О.И.Печников)

,= тетрач.

П\ч\кё\ п\рч\пе» \ёлемелли 1-м\шпе 2-м\ш \ё тетрач\сем (автор\сем: Т.В.Артемьева, О.И.Печников);

Методика с.н.в.сем

«Пуёлам=ш шкулта литература вулавне й\ркелесси» (автор\сем: Т.В.Артемьева, А.Р.Кульева, О.И.Печников) меслетл\х к=тарт=в\сем

5-8

Ученические  двухместные с комплектом стульев.

Стол учительский.

Шкафы для хранения учебников, дидактических материа­лов, пособий, учебного оборудования  и пр.

Настенные доски для вывешивания иллюстративного мате­риала.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Послание президента РФ Федеральному Собранию
Школьное питание
Профессиональная среда
Безопасность дорожного движения
Конкурсы, фестивали, конференции, гранты
Аттестация педагогических работников
Универститетские субботы
Цвети, моя Чувашия
Государственная итоговая аттестация
Прокуратура информирует
Детский телефон доверия
Азбука здоровья
Охрана труда
Благоустройство территории школы
Билет в будущее
Всероссийские олимпиады школьников
Прием в 1 класс в 2021 году
Независимая оценка качества образования
Дистанционное обучение
СТОП ВИЧ/СПИД
Капитальный ремонт - 2021
Сурский и Казанский оборонительные рубежи
Безопасное окно 2021
Проектория
Всероссийские проверочные работы
76-я годовщина Победы в Великой Отечественной войне
Самый классный классный
Международное сотрудничество
Электронный журнал
Международный день родного языка
Доступная среда
Осторожно-тонкий лед!
Месячник оборонно-массовой и спортивной работы
Зимний отдых
Книга Памяти
Уполномоченный по правам ребенка в Чувашской Республике
Кадры для цифровой экономики
Противодействие коррупции
Реквизиты
<Октябрь 2021>
ПнВтСрЧтПтСбВс
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Rambler's Top100 TopList